0 artikelen
€ 0,00
» Afrekenen


Veel gestelde vragen

Onze klantenservice is er om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Heb je algemene vragen over de ZuiderSter, over onze winkel of onze webshop, kijk dan eerst hieronder bij de veel gestelde vragen. Het antwoord op je vraag staat er vast bij. Heb je een vraag die je niet bij de veel gestelde vragen terugvindt? Stuur ons dan een mail info@zuiderster.nl. Wij proberen je vraag binnen 48 uur te beantwoorden.

Wil je liever persoonlijk door één van onze medewerkers te woord worden gestaan, neem dan telefonisch contact met ons op.

Winkels
Is er Wifi in de winkel?
Is jullie winkel toegankelijk voor minder validen?
Is er parkeergelegenheid bij de ZuiderSter?
Hoe kom ik bij de ZuiderSter?

Webshop
Wat zijn de voordelen van online winkelen bij de ZuiderSter?
Vind ik in de webshop hetzelfde assortiment als in de winkel?
Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?

Wat is de status van mijn bestelling?
Is het mogelijk een bestelling te annuleren?
Kan ik mijn online bestelling ophalen in de winkel?
Ik ben mijn wachtwoord kwijt/vergeten, wat nu? 

Maakt de webshop van de ZuiderSter gebruik van cookies? 

Betalen
Hoe kan ik via de webshop van de ZuiderSter betalen?
Hoe werken de kortingscodes?

Garantie
Hoe is de garantie geregeld bij de ZuiderSter? 

Ruilen & Retourneren
Kan ik mijn aankopen ruilen, terugbrengen of terugsturen?
Ik ben niet tevreden over mijn aankoop, kan ik mijn geld terugkrijgen?
Hoe gaat de ZuiderSter om met klachten?


Levertijden
Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelde artikelen als deze niet via de webshop uit voorraad geleverd kunnen worden?

Bezorging
Wat zijn de mogelijkheden om meubelen door de ZuiderSter te laten bezorgen?

Montage
Wat zijn de mogelijkheden om meubelen door de ZuiderSter te laten monteren?

Onderhoud

Hoe moet ik mijn gekochte artikelen onderhouden?

Prijzen
Zijn de prijzen inclusief BTW? 

Overige vragen
Geeft de ZuiderSter ook cadeaubonnen uit?
Heeft de ZuiderSter ook een klantenkaart of klantenspaarsysteem?


ANTWOORDEN


WINKELS


Is er Wifi in de winkel?
Wij hebben geen WiFi in de winkel.

Is jullie winkel toegangkelijk voor minder validen?
Bij de ZuiderSter in Capelle aan den IJssel is onze winkel eenvoudig per rolstoel te bezoeken.

Is er parkeergelegenheid bij de ZuiderSter?
De woonwinkel van de ZuiderSter heeft ruime, gratis parkeergelegenheid. Je rijdt tot voor de deur, winkelt zolang je wilt en laad je gekochte artikelen zo in de auto (tenzij je deze laat bezorgen).

Hoe kom ik bij de ZuiderSter?
Klik hier om te lezen hoe je onze tijdelijke winkel kunt bereiken.


WEBSHOP


Wat zijn de voordelen van online winkelen bij de ZuiderSter?
Winkelen in de online woonwinkel van de ZuiderSter is gemakkelijk en overzichtelijk. Je kunt heel gericht zoeken naar de artikelen die je nodig hebt, maar je ook laten inspireren door het brede assortiment dat je op de site aantreft en vervolgens een wel overwogen keuze maken.

Ik bestel voor het eerst op ZuiderSter.nl. Hoe werkt dat?
Welkom! Je kunt eerst gaan winkelen en daarna een gebruikersaccount aanmaken, je kunt ook eerst een account aanmaken. Net wat je prettig vindt. Klik rechts bovenin op "account" en volg de voorgestelde stappen. Zodra je account is aangemaakt, ontvang je eerst een bevestigingslink op je mailadres. Nadat je hierop hebt geklikt, is je account klaar om je bestelling te plaatsen.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?
Wanneer je het gehele bestelproces hebt doorlopen en er een bevestigingsscherm verschijnt met de tekst ‘Je bestelling is voltooid’, ‘Bedankt voor je bestelling!’, ontvang je binnen enkele seconden ook een mail met daarin de bevestiging van je bestelling. Je bestelling is dan goed bij de ZuiderSter ontvangen en wij gaan direct over tot de verwerking van jouw order.

Wat is de status van mijn bestelling?
Wanneer je een online bestelling bij de ZuiderSter plaatst, krijg je een levertijdindicatie. Deze levertijd is indicatief en afhankelijk van een aantal factoren. Mocht er iets wijzigen in de levertermijn, dan zullen wij je hierover zo snel als mogelijk informeren. Uiteraard kun je altijd contact met ons opnemen voor vragen over de levertijd van je bestelling.

Is het mogelijk een bestelling te annuleren?
Je hebt het recht een online geplaatste bestelling binnen 7 werkdagen te annuleren. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn online bestelling ophalen in de winkel?
Je kunt tijdens het bestelproces een keuze maken tussen bezorgen en ophalen.
Indien je kiest voor ophalen in onze winkel, dan kun je kiezen voor ophalen in Capelle aan den IJssel.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt/vergeten, wat nu?
Ga naar de inlogpagina en klik op "wachtwoord vergeten". Hier kun je het e-mailadres invoeren waarmee je het account hebt aangemaakt. Je krijgt daarna een link opgestuurd naar je e-mailadres waarmee je je wachtwoord kunt wijzigen.

Blijf je problemen ondervinden met inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Klik hier voor de contactpagina.

Hoe gaan jullie om met mijn privacy?
Je online veiligheid is gegarandeerd bij de ZuiderSter.  Je gegevens blijven te allen tijde geheim en zijn bij de ZuiderSter op meerdere manieren beveiligd. Je gegevens worden alleen gebruikt voor verkoopdoeleinden en nooit zonder jouw toestemming ter beschikking gesteld aan derden. Klik hier om onze privacy policy te lezen.

Maakt de webshop van de ZuiderSter gebruik van cookies?
De ZuiderSter maakt beperkt gebruik van cookies om het gebruiksgemak van de bezoekers te verhogen en om te analyseren waar wij onze woonwebwinkel verder kunnen verbeteren. Wil je meer weten over deze cookies, of wil je je cookie-instellingen wijzigen? Kijk dan onder Privacy beleid.


BETALEN


Hoe kan ik via de webshop van de ZuiderSter betalen?
Het is mogelijk te maken om bij het afhalen te betalen of bij bezorgen van de goederen maar ook via de webshop middels IDeal en vervolgens wordt het bedrag van je rekening afgeschreven. De gewenste betaalmethode bepaal je aan het einde van je bestelling.Voor bestellingen met levertijd wordt de order in behandeling genomen zodra minimaal 10% tot maximaal 25% per bank is aanbetaald. Het is niet nodig om meer dan 25% aan te betalen.

Ik heb een kortingscode, hoe werkt die?
Je kunt je kortingscode invullen aan het einde van het bestelproces. De korting wordt dan automatisch verrekend. Let op dat kortingscodes een beperkte geldigheidsduur hebben.


GARANTIE


Hoe is de garantie geregeld bij de ZuiderSter?
De ZuiderSter staat voor kwaliteit, daarom besteden wij veel aandacht aan de kwaliteit en levering van onze producten.

Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent en aanspraak wilt maken op garantie. Ondanks het feit dat wij geen lid zijn van Inretail, hanteren wij wel de CBW-Erkend voorwaarden van branchevereniging Inretail als uitgangspunt. In het kort betekent dit:
• Tot één jaar na factuurdatum de kosten van reparatie dan wel vervanging volledig voor rekening komen van de ZuiderSter
• Vanaf één jaar en tot twee jaar na factuurdatum de kosten van reparatie dan wel vervanging voor 2/3e gedeelte voor rekening van de ZuiderSter komen
• Na twee jaar en tot drie jaar na factuurdatum de kosten van reparatie dan wel vervanging voor 1/3e gedeelte voor rekening van de ZuiderSter komen

Als door de fabrikant een verdergaande garantie wordt gegeven, dan geven wij jou uiteraard dezelfde garantie. De ZuiderSter is alleen verplicht een artikel te vervangen als herstellen redelijkerwijs niet mogelijk is. Daarnaast geldt als regel dat je de producten moet gebruiken en onderhouden zoals bedoeld. Afwijkingen betreffende kleur, slijtvastheid, structuur en dergelijke, welke samenhangen met het gebruik en/of binnen de gebruikelijke normen vallen, kunnen je recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of uitsluiten. Een uitgebreide beschrijving van onze garantievoorwaarden kun je hier lezen. 


RUILEN & RETOURNEREN


Kan ik mijn aankopen ruilen, terugbrengen of terugsturen?
Voor aankopen via de webshop geldt dat je binnen een termijn van 14 kalenderdagen na de koop je product kunt ruilen of retourneren.
Meer informatie over ons beleid inzake ruilen en retourneren vind je hier.

Heb je een klacht over een artikel, maak hier dan melding van via het service formulier. Uiteraard kun je ook altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen er alles aan doen jouw klacht of probleem naar tevredenheid op te lossen. Hierbij hanteren wij de CBW-Erkend voorwaarden van branchevereniging Inretail als uitgangspunt, ondanks het feit dat wij geen lid zijn van Inretail.

Ik ben niet tevreden over mijn aankoop, kan ik mijn geld terugkrijgen?
Voor aankopen via de webshop gelden wettelijke regelingen, waarbij je als consument recht hebt op volledige teruggave van het aankoopbedrag binnen gestelde termijnen.
Meer informatie over ons beleid inzake ruilen en retourneren vind je hier.

Hoe gaat de ZuiderSter om met klachten?

De ZuiderSter doet zijn uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom besteden wij veel aandacht aan de kwaliteit en levering van onze meubels. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Laat ons dat dan weten, want wij zien klachten als een mogelijkheid om onze service aan jou verder te verbeteren. Wij nemen alle klachten serieus. Je kunt je klacht via het service formulier aan ons doorgeven. Uiteraard kun je ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice, maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot 15:30 uur.


LEVERTIJDEN


Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelde artikelen?
Wij bieden via de webshop het overgrote deel van de collectie aan uit voorraad te leveren binnen 2 tot 5 dagen. De collectie van de ZuiderSter is met zorg samengesteld en wordt in verschillende landen op diverse locaties geproduceerd. Door de veelal ambachtelijke productie en de transporttijd per schip of vrachtwagen naar ons magazijn kan het 6 tot soms 12 weken duren voordat de meubels geleverd worden. Gemiddeld geldt er voor meubelen een levertijd van 6 tot 8 weken. Daarnaast heeft de ZuiderSter van veel populaire artikelen uit de collectie een voorraad in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is terug te zien in de voorraadindicator bij het artikel. Indien een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling aanzienlijk sneller geleverd kan worden; vaak binnen 2 tot 5 werkdagen. Wil je precies weten wat de levertijd van een artikel is, neem dan contact op met onze klantenservice.


BEZORGING


Wat zijn de mogelijkheden om meubelen door de ZuiderSter te laten bezorgen?
De ZuiderSter bezorgt artikelen die via de webshop zijn gekocht in heel Nederland en België tegen een vaste prijs. Tijdens het bestelproces worden de kosten voor bezorging op een door jou gekozen adres berekend. Ook kun je ervoor kiezen om de bestelling zelf af te halen in onze winkel in Capelle aan den IJssel. Hiermee bespaar je op de bezorgkosten. Uitgebreide informatie over de mogelijkheden en kosten kun je teruglezen op de pagina Bezorgen & Monteren.


MONTAGE


Wat zijn de mogelijkheden om meubelen door de ZuiderSter te laten monteren?
Wil je dat monteurs van de ZuiderSter je meubelen op locatie voor je in elkaar zetten? Dat kan in combinatie met onze bezorgservice.
Neem voor een prijsopgave contact op met onze klantenserviceMontage is uiteraard niet verplicht, je kan er ook voor kiezen je meubelen zelf te monteren.


ONDERHOUD


Hoe moet ik mijn gekochte artikelen onderhouden?
Om zo lang mogelijk plezier te hebben van je aankoop is onderhoud essentieel.
Op deze pagina hebben wij voor jou de belangrijkste tips op een rijtje gezet.


PRIJZEN


Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.


OVERIGE VRAGEN


Geeft de ZuiderSter ook cadeaubonnen uit?
Ja, je kunt via de klantenservice cadeaubonnen voor ieder gewenst bedrag aanschaffen. Cadeau- en tegoedbonnen zijn inwisselbaar op de webshop. Indien je op de webshop gebruik wilt maken van een cadeau- of tegoedbon, neem dan even contact op met onze klantenservice.

Heeft de ZuiderSter ook een klantenkaart of klantenspaarsysteem?
Nee, de ZuiderSter heeft vooralsnog geen klantenkaart en/of klantenspaarsysteem.