Je winkelwagen is leeg
Ruilen en retourneren
Aankopen gedaan via de webshop
Voor aankopen via de webshop gelden wettelijke regelingen, waarbij je als consument recht hebt op volledige teruggave van het aankoopbedrag binnen gestelde termijnen. Zo geldt voor aankopen via de webshop dat je binnen een termijn van 14 kalenderdagen, ingaande op de dag na levering van je product, kunt ruilen of retourneren. Het artikel dient onbeschadigd en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te worden geretourneerd. In dat geval wordt het volledige aankoopbedrag inclusief de basis bezorgkosten, echter onder aftrek van de retourkosten, binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen door de ZuiderSter, aan je overgemaakt.
Herroepingsrecht producten:
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een van je aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (PDF invoegen), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden, voordat je herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping:
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt betaald, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen, nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt, dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel, als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt, voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor je rekening.
Ons retouradres:
Cypresbaan 5
2908 LT Capelle aan den IJssel
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen, die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Enkele spelregels die in acht genomen dienen te worden:
De ZuiderSter vergoedt enkel de basis bezorgkosten die betaald zijn, gebaseerd op levering van het bezorgadres.
Additionele kosten, zoals met extra mankracht en/of de huur van verhuisliften worden niet gerestitueerd.
Additionele kosten, zoals met extra mankracht en/of de huur van verhuisliften die gemaakt moeten worden t.b.v. het retourneren komen geheel voor rekening van de klant.
De ZuiderSter brengt retourkosten in rekening ter hoogte van de basis bezorgkosten.
Je dient gedurende de zichttermijn het verpakkingsmateriaal te bewaren, aangezien dit verpakkingsmateriaal nodig is in geval van retourzendingen.
Als je nadrukkelijk vraagt om afvoeren van het verpakkingsmateriaal, dan zal hiervan melding worden gemaakt op de afleverbon en dient hiervoor te worden getekend.
NB! Het retourrecht komt hiermee niet automatisch te vervallen.
In geval van een retourzending dien je per mail contact op te nemen met de klantenservice; aftersales@zuiderster.nl.
Je ontvangt per mail een retourformulier met een retournummer en er worden afspraken met je gemaakt over het afhalen of retourneren van de goederen.
Artikelen die middels PostNL bij je zijn geleverd dien je op eigen kosten en voor eigen risico te retourneren.
Heb je een klacht over een artikel?
De ZuiderSter doet haar uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom besteden wij veel aandacht aan de kwaliteit en levering van onze meubels. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Laat ons dat dan weten, want wij zien klachten als een mogelijkheid om onze service aan jou verder te verbeteren. Wij nemen alle klachten serieus. Je kunt je klacht over onze producten of onze service via het serviceformulier aan ons doorgeven of telefonisch contact met ons opnemen. Wij zullen binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht, de klacht inhoudelijk beoordelen en je berichten.
Beschrijf altijd zo duidelijk mogelijk wat de klacht is en sluit bij voorkeur foto’s bij.
Wij zullen er alles aan doen de klacht of het probleem snel en naar tevredenheid op te lossen. Hierbij hanteren wij de voorwaarden van branchevereniging Inretail als uitgangspunt, ondanks het feit dat wij geen lid zijn van Inretail.
Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).